Your browser doesn't support javascript.
loading
[Fetal ECG and arrhythmias]. / Fetales EKG und Arrhythmien.
Gravenhorst, Verena D; Schneider, Heike E; Müller, Matthias J; Krause, Ulrich; Felke, Barbara; Paul, Thomas.
Afiliação
  • Gravenhorst VD; Klinik für Kinder- und Jugendmedizin, Pädiatrische Kardiologie, Intensivmedizin und Pneumologie, Kinderherzklinik/Überregionales EMAH-Zentrum, Universitätsmedizin Göttingen, Robert-Koch-Str. 40, 37075, Göttingen, Deutschland. verena.gravenhorst@med.uni-goettingen.de.
  • Schneider HE; Klinik für Kinder- und Jugendmedizin, Pädiatrische Kardiologie, Intensivmedizin und Pneumologie, Kinderherzklinik/Überregionales EMAH-Zentrum, Universitätsmedizin Göttingen, Robert-Koch-Str. 40, 37075, Göttingen, Deutschland.
  • Müller MJ; Klinik für Kinder- und Jugendmedizin, Pädiatrische Kardiologie, Intensivmedizin und Pneumologie, Kinderherzklinik/Überregionales EMAH-Zentrum, Universitätsmedizin Göttingen, Robert-Koch-Str. 40, 37075, Göttingen, Deutschland.
  • Krause U; Klinik für Kinder- und Jugendmedizin, Pädiatrische Kardiologie, Intensivmedizin und Pneumologie, Kinderherzklinik/Überregionales EMAH-Zentrum, Universitätsmedizin Göttingen, Robert-Koch-Str. 40, 37075, Göttingen, Deutschland.
  • Felke B; Klinik für Gynäkologie und Geburtshilfe, Universitätsmedizin Göttingen, Göttingen, Deutschland.
  • Paul T; Klinik für Kinder- und Jugendmedizin, Pädiatrische Kardiologie, Intensivmedizin und Pneumologie, Kinderherzklinik/Überregionales EMAH-Zentrum, Universitätsmedizin Göttingen, Robert-Koch-Str. 40, 37075, Göttingen, Deutschland.
Herzschrittmacherther Elektrophysiol ; 32(2): 152-157, 2021 Jun.
Article em De | MEDLINE | ID: mdl-33825056
ABSTRACT
The normal fetal heart rate ranges between 110 und 180 beats per minute (bpm). Intrauterine arrhythmias are not an uncommon finding. Fetal echocardiography (ECG) allows for correct diagnosis of the arrhythmia, which is prerequisite for decision making and treatment. Most fetal rhythm disturbances are the result of premature atrial contractions and are of little clinical significance. Intrauterine bradycardias (heart rate < 110 bpm) result from sinus node dysfunction, complete AV block and nonconducted atrial bigeminy. Isolated complete heart block related to maternal anti-SSA/Ro or SSB/La auto-antibodies is irreversible in almost all fetuses. Anti-inflammatory therapy and chronotropic medication may improve outcome. Newborn babies often require pacemaker implantation to augment cardiac output. Intrauterine tachycardias (heart rate > 180 bpm) are most commonly related to supraventricular tachycardia and atrial flutter. Specific antiarrhythmic medication is available to stop the arrhythmia and to prevent hemodynamic deterioration.
Assuntos
Palavras-chave

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Doenças Fetais Tipo de estudo: Diagnostic_studies / Prognostic_studies Limite: Female / Humans / Newborn / Pregnancy Idioma: De Revista: Herzschrittmacherther Elektrophysiol Assunto da revista: CARDIOLOGIA / FISIOLOGIA Ano de publicação: 2021 Tipo de documento: Article

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Doenças Fetais Tipo de estudo: Diagnostic_studies / Prognostic_studies Limite: Female / Humans / Newborn / Pregnancy Idioma: De Revista: Herzschrittmacherther Elektrophysiol Assunto da revista: CARDIOLOGIA / FISIOLOGIA Ano de publicação: 2021 Tipo de documento: Article