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[German Guideline for Idiopathic Pulmonary Fibrosis]. / S2K-Leitlinie zur Diagnostik der idiopathischen Lungenfibrose.
Behr, J; Günther, A; Bonella, F; Dinkel, J; Fink, L; Geiser, T; Geißler, K; Gläser, S; Handzhhiev, S; Jonigk, D; Koschel, D; Kreuter, M; Leuschner, G; Markart, P; Prasse, A; Schönfeld, N; Schupp, J C; Sitter, H; Müller-Quernheim, J; Costabel, U.
Afiliação
  • Behr J; Medizinische Klinik und Poliklinik V, Klinikum der Universität München und Asklepios Fachkliniken München-Gauting, Comprehensive Pneumology Center, Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenforschung, München.
  • Günther A; Schwerpunkt Fibrosierende Lungenerkrankungen, Universitätsklinikum Gießen - Marburg, Standort Gießen, Justus-Liebig-Universität Gießen, sowie Agaplesion Pneumologische Klinik Waldhof-Elgershausen, Greifenstein, University of Giessen Marburg Lung Center, Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenfors
  • Bonella F; Zentrum für interstitielle und seltene Lungenkrankheiten, Klinik für Pneumologie, Ruhrlandklinik, Universitätsmedizin Essen, Essen.
  • Dinkel J; Klinik für Radiologie, Klinikum der Universität München, LMU, und Asklepios Fachkliniken München Gauting, Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenforschung (DZL).
  • Fink L; Institut für Pathologie und Zytologie, ÜGP Wetzlar, Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenforschung, Wetzlar.
  • Geiser T; Universitätsklinik für Pneumologie, Universitätsspital, Universität Bern, Bern.
  • Geißler K; Patientenvertretung Lungenfibrose e. V., Essen.
  • Gläser S; Vivantes Klinikum Neukölln und Spandau Berlin, Klinik für Innere Medizin - Pneumologie und Infektiologie sowie und Universitätsmedizin Greifswald, Greifswald.
  • Handzhhiev S; Klinische Abteilung für Pneumologie, Universitätsklinikum Krems, Krems an der Donau, Österreich.
  • Jonigk D; Institut für Pathologie, Medizinische Hochschule Hannover, Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenforschung, Hannover.
  • Koschel D; Abteilung Innere Medizin/Pneumologie, Fachkrankenhaus Coswig, Zentrum für Pneumologie, Allergologie, Beatmungsmedizin, Thoraxchirurgie und Medizinische Klinik 1, Bereich Pneumologie, Universitätsklinikum Carl Gustav Carus, Dresden.
  • Kreuter M; Zentrum für interstitielle und seltene Lungenerkrankungen, Pneumologie und Beatmungsmedizin, Thoraxklinik, Universitätsklinikum Heidelberg, Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenforschung, Heidelberg.
  • Leuschner G; Medizinische Klinik und Poliklinik V, Klinikum der Universität München und Asklepios Fachkliniken München-Gauting, Comprehensive Pneumology Center, Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenforschung, München.
  • Markart P; Schwerpunkt Fibrosierende Lungenerkrankungen, Universitätsklinikum Gießen - Marburg, Standort Gießen, Justus-Liebig-Universität Gießen, University of Giessen Marburg Lung Center, sowie Campus Fulda Universitätsmedizin Marburg, Med. Klinik V; Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenforschung, Fulda
  • Prasse A; Klinik für Pneumologie, Medizinische Hochschule Hannover und Clinical Research Center Fraunhofer Institut ITEM, Mitglied des Deutschen Zentrums für Lungenforschung, Hannover.
  • Schönfeld N; Klinik für Pneumologie, Lungenklinik Heckeshorn, Helios Klinikum Emil von Behring, Berlin.
  • Schupp JC; Pulmonary, Critical Care and Sleep Medicine, Yale School of Medicine, Yale University, New Haven, Connecticut, United States.
  • Sitter H; Arbeitsgemeinschaft der Wissenschaftlichen Medizinischen Fachgesellschaften (AWMF), Berlin.
  • Müller-Quernheim J; Klinik für Pneumologie, Department Innere Medizin, Medizinische Fakultät, Albert Ludwigs Universität, Freiburg.
  • Costabel U; Zentrum für interstitielle und seltene Lungenkrankheiten, Klinik für Pneumologie, Ruhrlandklinik, Universitätsmedizin Essen, Essen.
Pneumologie ; 74(5): 263-293, 2020 May.
Article em De | MEDLINE | ID: mdl-32227328
ABSTRACT
Idiopathic pulmonary fibrosis (IPF) is a severe and often fatal disease. Diagnosis of IPF requires considerable expertise and experience. Since publication of the international IPF guideline in the year 2011 and Update 2018 several studies and technical advances occurred, which made a new assessment of the diagnostic process mandatory. In view of the antifibrotic drugs which have been approved for the treatment of IPF patients, the goal of this guideline is to foster early, confident and effective diagnosis of IPF. The guideline focusses on the typical clinical setting of an IPF patient and provides tools to exclude known causes of interstitial lung disease including standardised questionnaires, serologic testing and cellular analysis of bronchoalveolar lavage. High resolution computed tomography remains crucial in the diagnostic work-up. If it is necessary to obtain specimen for histology transbronchial lung cryobiopsy is the primary approach, while surgical lung biopsy is reserved for patients who are fit for it and in whom bronchoscopic diagnosis did not provide the information needed. Despite considerable progress, IPF remains a diagnosis of exclusion and multidisciplinary discussion remains the golden standard of diagnosis.
Assuntos

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Guias de Prática Clínica como Assunto / Fibrose Pulmonar Idiopática / Pulmão Tipo de estudo: Diagnostic_studies / Guideline / Qualitative_research Limite: Humans Idioma: De Revista: Pneumologie Ano de publicação: 2020 Tipo de documento: Article

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Guias de Prática Clínica como Assunto / Fibrose Pulmonar Idiopática / Pulmão Tipo de estudo: Diagnostic_studies / Guideline / Qualitative_research Limite: Humans Idioma: De Revista: Pneumologie Ano de publicação: 2020 Tipo de documento: Article