Your browser doesn't support javascript.
loading
Mostrar: 20 | 50 | 100
Resultados 1 - 3 de 3
Filtrar
1.
Klin Padiatr ; 234(1): 33-41, 2022 Jan.
Artículo en Alemán | MEDLINE | ID: mdl-34530471

RESUMEN

HINTERGRUND: Die COVID-19 Pandemie hat zu massiven gesellschaftlichen und wirtschaftlichen Einschränkungen geführt. Im Kindesalter wurden elektive Vorsorgeuntersuchung oftmals nicht wahrgenommen und es zeigte sich eine Reduktion der Zahl der Notfallvorstellungen. MATERIAL UND METHODEN: In einer retrospektiven Studie erfolgte eine quantitative Auswertung aller Notfallpatienten der 5 Kindernotaufnahmen Hamburgs und der Kinder- und Jugendarztpraxen der Jahre 2019 und 2020. Zusätzlich erfolgte die detaillierte Analyse der Notfallbehandlungen des Altonaer Kinderkrankenhauses während der ersten Phase der Pandemie im Vergleich zum Vorjahr. Zusammenhänge zu den Eckpunkten der Pandemieentwicklung wurden analysiert. Die Berechnung signifikanter Unterschiede in Bezug auf die demographischen Daten und Krankheitsbilder erfolgte mittels Chi- Quadrat und t-Test. ERGEBNISSE: In allen 5 pädiatrischen Notaufnahmen Hamburgs zeigte sich eine nahezu gleichförmige Abnahme der Patientenvorstellungen während der Pandemie, ähnlich in den Kinder- und Jugendarztpraxen. Die Zahl der Behandlungen verhielt sich dabei nicht streng gegenläufig zu den Neuinfektionen, sondern korreliert eher mit den Mobilitätsdaten und entsprach somit den gesamtgesellschaftlichen Veränderungen. Während der Pandemie stieg der Anteil häuslicher Unfälle an der Gesamtzahl der Vorstellungen signifikant an. Die Analyse der Diagnosen zeigte unter anderem eine relative Abnahme von (viralen) Infektionskrankheiten. Nicht behandlungspflichtige Erkrankungen führten in der Pandemie seltener zur Vorstellung. Diese Phänomene entlasteten einerseits die Notaufnahmen, bergen aber auch die Gefahr, dass Erkrankungen durch Eltern falsch eingeschätzt werden und eine notwendige ärztliche Vorstellung somit zu spät erfolgt.


Asunto(s)
COVID-19 , Servicios Médicos de Urgencia , Niño , Humanos , Pandemias , SARS-CoV-2
2.
Transpl Infect Dis ; 18(6): 850-855, 2016 Dec.
Artículo en Inglés | MEDLINE | ID: mdl-27639176

RESUMEN

BACKGROUND: BK polyomavirus (BKV) infection and BKV nephropathy (BKVN) are risk factors for allograft function and survival. METHODS: We retrospectively analyzed BK viremia and BKVN in 348 patients who received a kidney transplantation donated after brain death (n=232) or living donation (n=116) between 2008 and 2013. A total of 266 patients were treated with standard immunosuppression consisting of basiliximab induction, calcineurin inhibitor (CNI), and mycophenolic acid (MPA, n=219) or everolimus (n=47); 82 patients received more intense immunosuppression with lymphocyte depletion, CNI and MPA (n=38) or everolimus (n=44). RESULTS: BK viremia occurred in 33 (9.5%) patients in the first year and in 7 (2.0%) recipients in the second year after transplantation. BKVN occurred in 4 (1.1%) patients in the first year. Donor and recipient age, diabetes, previous transplantation, and type of transplantation (donated after brain death vs living donation) were not risk factors (P>.05). BK incidence did not differ depending on induction or maintenance immunosuppression. CONCLUSION: Incidence of BK viremia is independent of recipient characteristics, type of transplantation as well as induction and maintenance immunosuppression.


Asunto(s)
Virus BK/efectos de los fármacos , Terapia de Inmunosupresión/efectos adversos , Inmunosupresores/uso terapéutico , Enfermedades Renales/epidemiología , Trasplante de Riñón/efectos adversos , Infecciones por Polyomavirus/epidemiología , Infecciones Tumorales por Virus/epidemiología , Viremia/epidemiología , Adulto , Anciano , Anticuerpos Monoclonales/administración & dosificación , Anticuerpos Monoclonales/efectos adversos , Anticuerpos Monoclonales/uso terapéutico , Virus BK/aislamiento & purificación , Basiliximab , Inhibidores de la Calcineurina/administración & dosificación , Inhibidores de la Calcineurina/efectos adversos , Inhibidores de la Calcineurina/uso terapéutico , Everolimus/administración & dosificación , Everolimus/efectos adversos , Everolimus/uso terapéutico , Femenino , Alemania/epidemiología , Humanos , Terapia de Inmunosupresión/métodos , Inmunosupresores/administración & dosificación , Inmunosupresores/efectos adversos , Incidencia , Quimioterapia de Inducción/efectos adversos , Quimioterapia de Inducción/métodos , Enfermedades Renales/virología , Quimioterapia de Mantención/efectos adversos , Quimioterapia de Mantención/métodos , Masculino , Persona de Mediana Edad , Ácido Micofenólico/administración & dosificación , Ácido Micofenólico/efectos adversos , Ácido Micofenólico/uso terapéutico , Infecciones por Polyomavirus/virología , Proteínas Recombinantes de Fusión/administración & dosificación , Proteínas Recombinantes de Fusión/efectos adversos , Proteínas Recombinantes de Fusión/uso terapéutico , Estudios Retrospectivos , Factores de Riesgo , Trasplante Homólogo/efectos adversos , Infecciones Tumorales por Virus/virología , Viremia/virología
3.
Eur J Pediatr Surg ; 2024 Jun 28.
Artículo en Inglés | MEDLINE | ID: mdl-38848756

RESUMEN

INTRODUCTION: Abdominal adhesions following surgery can lead to complications like intestinal obstruction and pelvic pain. While no molecular therapies currently target the underlying adhesion formation process, various barrier agents exist. 4DryField® has shown promise in reducing bleeding and adhesions in adults. This study aimed to assess its effectiveness in children. METHODS: The study examined all pediatric patients who underwent laparotomy between January 2018 and February 2022. It compared outcomes between those treated with 4DryField® and a control group. Key endpoints included surgical revision, adhesion recurrence, infections, insufficiencies, fever, C-reactive protein (CRP) levels, and time to gastrointestinal passage. RESULTS: In total, 233 children had surgery for bowel adhesions. After propensity score matching, 82 patients were included in the analysis: 39 in the control and 43 in the 4DryField® group. 4DryField® did not affect the readhesion rate. Children in the treatment group had significantly more complications (47 vs. 15%, p = 0.002), more often fever, and higher CRP levels. CONCLUSIONS: 4DryField® did not show potential in reducing adhesion formation, but it was associated with significantly more complications in pediatric patients. Thus, future prospective studies are needed to evaluate the safety and effectiveness of 4DryField® in children.

SELECCIÓN DE REFERENCIAS
DETALLE DE LA BÚSQUEDA