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[Metabolic management and nutrition in critically ill patients with renal dysfunction : Recommendations from the renal section of the DGIIN, ÖGIAIN, and DIVI]. / Metabolische Führung und Ernährung von Intensivpatienten mit renaler Dysfunktion : Empfehlungen der Sektionen Niere der DGIIN, ÖGIAIN und DIVI.
Druml, W; Joannidis, M; John, S; Jörres, A; Schmitz, M; Kielstein, J; Kindgen-Milles, D; Oppert, M; Schwenger, V; Willam, C; Zarbock, A.
Afiliação
  • Druml W; Klinik für Innere Medizin III, Abteilung für Nephrologie, Allgemeines Krankenhaus Wien, Währinger Gürtel 18-20, 1090, Wien, Österreich. wilfred.druml@meduniwien.ac.at.
  • Joannidis M; Gemeinsame Einrichtung Internistische Intensiv- und Notfallmedizin, Department für Innere Medizin, Medizinische Universität Innsbruck, Innsbruck, Österreich.
  • John S; Abteilung Internistische Intensivmedizin, Medizinische Klinik 8, Paracelsus Medizinische Privatuniverstität Nürnberg, Universität Erlangen-Nürnberg, Klinikum Nürnberg-Süd, Nürnberg, Deutschland.
  • Jörres A; Medizinische Klinik I für Nephrologie, Transplantationsmedizin und internistische Intensivmedizin, Klinikum der Universität Witten/Herdecke, Köln-Merheim, Deutschland.
  • Schmitz M; Klinik für Nephrologie, Städtisches Klinikum Solingen, Solingen, Deutschland.
  • Kielstein J; Medizinische Klinik V, Nephrologie | Rheumatologie | Blutreinigungsverfahren, Städtisches Klinikum Braunschweig, Braunschweig, Deutschland.
  • Kindgen-Milles D; Klinik für Anästhesiologie Universitätsklinikum Düsseldorf, Heinrich-Heine-Universität, Düsseldorf, Deutschland.
  • Oppert M; Medizinische Klinik, Abteilung Klinische Pharmakologie und Pharmakoepidemiologie, Universitätsklinikum Heidelberg, Heidelberg, Deutschland.
  • Schwenger V; Klinik für Notfall- und internistische Intensivmedizin, Klinikum Ernst von Bergmann, Potsdam, Deutschland.
  • Willam C; Klinik für Nieren­, Hochdruck- und Autoimmunerkrankungen, Klinikum Stuttgart, Stuttgart, Deutschland.
  • Zarbock A; Medizinische Klinik 4, Nephrologie und Hypertensiologie, Erlangen, Deutschland.
Med Klin Intensivmed Notfmed ; 113(5): 393-400, 2018 06.
Article em De | MEDLINE | ID: mdl-29725741
ABSTRACT

BACKGROUND:

Intensive care patients with renal failure or insufficiency comprise a heterogeneous group of subjects with widely differing metabolic patterns and nutritional requirements. They include subjects with various stages of acute kidney injury (AKI), acute-on-chronic renal failure (A-CKD), without/with renal replacement therapy (RRT), chronic kidney disease (CKD), and subjects on regular hemodialysis or peritoneal dialysis therapy (HD/PD). GOALS Development of recommendations by the renal section of DGIIN (Deutsche Gesellschaft für Internistische Intensivmedizin und Notfallmedizin), ÖGIAIN (Österreichische Gesellschaft für Internistische und Allgemeine Intensivmedizin und Notfallmedizin) and DIVI (Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin) for the metabolic management and the planning, indication, implementation, and monitoring of nutrition therapy in this heterogeneous group of patients. MATERIALS AND

METHODS:

The recommendations are based on recent evidence and current recommendations of DGEM (Deutsche Gesellschaft für Ernährungsmedizin), ASPEN (American Society for Parenteral and Enteral Nutrition) and ESPEN (European Society for Clinical Nutrition and Metabolism) and also the KDGIO (Kidney Disease Improving Global Outcomes) clinical practice guidelines for AKI and the expert knowledge and clinical experience of the authors.

RESULTS:

Nutrition support in these patient groups is not fundamentally different from that in other disease states but must consider the multiple variations in metabolism and nutrient requirements. Nutrition therapy must be adapted to the stage of disease and especially, in those patients on RRT. Nutritional needs can differ widely between patients but also in the same patient during the course of the disease.

CONCLUSIONS:

Thus, the patient with renal failure requires an individualized approach in nutrition support and because of the altered metabolism of many nutrients and intolerances for electrolytes and fluids, the nutrition support in patients with renal insufficiency requires close clinical and laboratory monitoring.
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Texto completo: 1 Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Estado Terminal / Terapia de Substituição Renal / Apoio Nutricional / Injúria Renal Aguda Tipo de estudo: Guideline Limite: Humans Idioma: De Revista: Med Klin Intensivmed Notfmed Ano de publicação: 2018 Tipo de documento: Article

Texto completo: 1 Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Estado Terminal / Terapia de Substituição Renal / Apoio Nutricional / Injúria Renal Aguda Tipo de estudo: Guideline Limite: Humans Idioma: De Revista: Med Klin Intensivmed Notfmed Ano de publicação: 2018 Tipo de documento: Article