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[Chemotherapy and Radio-Chemotherapy of Locally Advanced Esophageal Cancer]. / Chemotherapie und Radio-/Chemotherapie des lokal fortgeschrittenen Ösophaguskarzinoms.
Wille, Kai; Mann, Carolina; Berlth, Felix; Fetzner, Ulrich Klaus; Othmann, Katharina; Mönig, Stefan Paul.
Afiliação
  • Wille K; Universitätsklinik für Hämatologie, Onkologie, Hämostaseologie und Palliativmedizin, Johannes Wesling Klinikum Minden, Universitätsklinikum der Ruhr-Universität Bochum, Minden, Deutschland.
  • Mann C; Klinik für Allgemein-, Viszeral- und Transplantationschirurgie, Universitätsmedizin der Johannes-Gutenberg-Universität Mainz, Deutschland.
  • Berlth F; Klinik für Allgemein-, Viszeral- und Transplantationschirurgie, Universitätsmedizin der Johannes-Gutenberg-Universität Mainz, Deutschland.
  • Fetzner UK; Klinik für Allgemein-, Viszeral- und Transplantationschirurgie, Universitätsmedizin der Johannes-Gutenberg-Universität Mainz, Deutschland.
  • Othmann K; Klinik für Allgemeinchirurgie, Viszeral-, Thorax-, Kinder- und Endokrine Chirurgie, Johannes Wesling Klinikum, Universitätsklinikum der Ruhr Universität Bochum, Minden, Deutschland.
  • Mönig SP; Klinik für Allgemeinchirurgie, Viszeral-, Thorax-, Kinder- und Endokrine Chirurgie, Johannes Wesling Klinikum, Universitätsklinikum der Ruhr Universität Bochum, Minden, Deutschland.
Ther Umsch ; 79(3-4): 189-194, 2022 Apr.
Article em De | MEDLINE | ID: mdl-35440193
Chemotherapy and Radio-Chemotherapy of Locally Advanced Esophageal Cancer Abstract. Surgical resection alone of locally advanced esophageal carcinoma leads to long-term survival in only about 30% of cases. The multimodal strategy for locally advanced tumors, especially neoadjuvant radiochemotherapy and chemotherapy, has significantly improved the long-term prognosis. Multimodal therapy concepts have been developed which improve overall survival. Therapy planning must be performed pretherapeutically in an interdisciplinary tumor board, preferably at a high-volume center. For squamous cell carcinomas, neoadjuvant radio/chemotherapy followed by resection or definitive radio/chemotherapy are currently the therapies of choice. For adenocarcinomas, neoadjuvant radio/chemotherapy followed by resection or perioperative chemotherapy are considered equivalent therapeutic standards. After neoadjuvant radiochemotherapy, adjuvant immunotherapy is currently recommended in case of only incomplete histopathological response.
Assuntos

Texto completo: 1 Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Neoplasias Esofágicas / Adenocarcinoma Idioma: De Ano de publicação: 2022 Tipo de documento: Article

Texto completo: 1 Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Neoplasias Esofágicas / Adenocarcinoma Idioma: De Ano de publicação: 2022 Tipo de documento: Article