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[Short version of the 2nd edition of the German-Austrian S3 guidelines "Cardiogenic shock complicating myocardial infarction-Diagnosis, monitoring and treatment"]. / Kurzversion der 2. Auflage der deutsch-österreichischen S3-Leitlinie "Infarkt-bedingter Kardiogener Schock ­ Diagnose, Monitoring und Therapie".
Werdan, K; Boeken, U; Briegel, M J; Buerke, M; Geppert, A; Janssens, U; Kelm, M; Michels, G; Pilarczyk, K; Schlitt, A; Thiele, H; Willems, S; Zeymer, U; Zwißler, B; Delle-Karth, G; Ferrari, M; Figulla, H; Heller, A; Hindricks, G; Pichler-Cetin, E; Pieske, B M; Prondzinsky, R; Thielmann, M; Bauersachs, J; Kopp, I; Ruß, M.
Afiliação
  • Werdan K; Universitätsklinik und Poliklinik für Innere Medizin III, Universitätsklinikum Halle (Saale), Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, Ernst-Grube-Str. 40, 06097, Halle (Saale), Deutschland. karl.werdan@medizin.uni-halle.de.
  • Boeken U; Deutsche Gesellschaft für Kardiologie - Herz- und Kreislaufforschung (DGK), Düsseldorf, Deutschland. karl.werdan@medizin.uni-halle.de.
  • Briegel MJ; Klinik für Kardiovaskuläre Chirurgie, Universitätsklinikum, Heinrich Heine Universität Düsseldorf, Düsseldorf, Deutschland.
  • Buerke M; Deutsche Gesellschaft für Thorax­, Herz- und Gefäßchirurgie (DGTHG), Berlin, Deutschland.
  • Geppert A; Klinik für Anaesthesiologie, LMU Klinikum München, Ludwig-Maximilians-Universität, München, Deutschland.
  • Janssens U; Deutsche Gesellschaft für Anästhesiologie und Intensivmedizin (DGAI), Nürnberg, Deutschland.
  • Kelm M; Klinik für Kardiologie, Angiologie und internistische Intensivmedizin, St. Marien Krankenhaus Siegen, Siegen, Deutschland.
  • Michels G; Deutsche Gesellschaft für Internistische Intensivmedizin und Notfallmedizin (DGIIN), Berlin, Deutschland.
  • Pilarczyk K; Kardiovaskuläre Intensivstation, 3. Medizinische Abteilung, KH Wilhelminenspital Wien, Wien, Österreich.
  • Schlitt A; Österreichische Gesellschaft für Internistische und Allgemeine Intensivmedizin (ÖGIAIN), Wien, Österreich.
  • Thiele H; Deutsche Gesellschaft für Internistische Intensivmedizin und Notfallmedizin (DGIIN), Berlin, Deutschland.
  • Willems S; Klinik für Innere Medizin und Intensivmedizin, St.-Antonius-Hospital Eschweiler, Eschweiler, Deutschland.
  • Zeymer U; Deutsche Gesellschaft für Kardiologie - Herz- und Kreislaufforschung (DGK), Düsseldorf, Deutschland.
  • Zwißler B; Klinik für Kardiologie, Pneumologie und Angiologie, Universitätsklinikum, Heinrich Heine Universität Düsseldorf, Düsseldorf, Deutschland.
  • Delle-Karth G; Deutsche Gesellschaft für Kardiologie - Herz- und Kreislaufforschung (DGK), Düsseldorf, Deutschland.
  • Ferrari M; Klinik für Akut- und Notfallmedizin, St.-Antonius-Hospital Eschweiler, Eschweiler, Deutschland.
  • Figulla H; Deutsche Gesellschaft für Thorax­, Herz- und Gefäßchirurgie (DGTHG), Berlin, Deutschland.
  • Heller A; Klinik für Intensivmedizin, imland Klinik Rendsburg, Rendsburg, Deutschland.
  • Hindricks G; Abteilung Kardiologie/Diabetologie, Paracelsus-Harz-Klinik, Bad Suderode, Quedlinburg, Deutschland.
  • Pichler-Cetin E; Deutsche Gesellschaft für Prävention und Rehabilitation von Herz-Kreislauferkrankungen (DGPR), Koblenz, Deutschland.
  • Pieske BM; Deutsche Gesellschaft für Kardiologie - Herz- und Kreislaufforschung (DGK), Düsseldorf, Deutschland.
  • Prondzinsky R; Universitätsklinik für Kardiologie, Herzzentrum Leipzig, Leipzig, Deutschland.
  • Thielmann M; Deutsche Gesellschaft für Kardiologie - Herz- und Kreislaufforschung (DGK), Düsseldorf, Deutschland.
  • Bauersachs J; Abteilung Kardiologie im Herz­, Gefäß- und Diabeteszentrum, Asklepios-Klinik St. Georg, Hamburg, Deutschland.
  • Kopp I; Deutsche Gesellschaft für Kardiologie - Herz- und Kreislaufforschung (DGK), Düsseldorf, Deutschland.
  • Ruß M; Medizinische Klinik B, Klinikum der Stadt Ludwigshafen, Ludwigshafen, Deutschland.
Anaesthesist ; 70(1): 42-70, 2021 01.
Article em De | MEDLINE | ID: mdl-32997208
ABSTRACT

BACKGROUND:

The present guidelines ( http//leitlinien.net ) focus exclusively on cardiogenic shock due to myocardial infarction (infarction-related cardiogenic shock, ICS). The cardiological/cardiac surgical and the intensive care medicine strategies dealt with in these guidelines are essential to the successful treatment and survival of patients with ICS; however, both European and American guidelines on myocardial infarction and heart failure and also position papers on cardiogenic shock focused mainly on cardiological aspects.

METHODS:

Evidence on the diagnosis, monitoring and treatment of ICS was collected and recommendations compiled in a nominal group process by delegates of the German Cardiac Society (DGK), the German Society for Medical Intensive Care Medicine and Emergency Medicine (DGIIN), the German Society for Thoracic and Cardiovascular Surgery (DGTHG), the German Society for Anaesthesiology and Intensive Care Medicine (DGAI), the Austrian Society for Internal and General Intensive Care Medicine (ÖGIAIM), the Austrian Cardiology Society (ÖKG), the German Society for Prevention and Rehabilitation of Cardiovascular Diseases (DGPR) and the German Interdisciplinary Association for Intensive Care and Emergency Medicine (DIVI), under the auspices of the Working Group of the Association of Medical Scientific Societies in Germany (AWMF). If only poor evidence on ICS was available, general study results on intensive care patients were inspected and presented in order to enable analogue conclusions.

RESULTS:

A total of 95 recommendations, including 2 statements were compiled and based on these 7 algorithms with defined instructions on the course of treatment.
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Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Procedimentos Cirúrgicos Cardíacos / Infarto do Miocárdio Tipo de estudo: Diagnostic_studies / Etiology_studies / Guideline Limite: Humans País/Região como assunto: Europa Idioma: De Revista: Anaesthesist Ano de publicação: 2021 Tipo de documento: Article

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Procedimentos Cirúrgicos Cardíacos / Infarto do Miocárdio Tipo de estudo: Diagnostic_studies / Etiology_studies / Guideline Limite: Humans País/Região como assunto: Europa Idioma: De Revista: Anaesthesist Ano de publicação: 2021 Tipo de documento: Article