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Recommendations for Diagnosis and Treatment of Fractures of the Ring of Axis. / Empfehlungen zur Diagnostik und Therapie oberer Halswirbelsäulenverletzungen: Axisringfrakturen.
Scholz, Matti; Schleicher, Philipp; Kandziora, Frank; Badke, Andreas; Dreimann, Marc; Gebhard, Harry; Gercek, Erol; Gonschorek, Oliver; Hartensuer, René; Jarvers, Jan-Sven Gilbert; Katscher, Sebastian; Kobbe, Philipp; Koepp, Holger; Korge, Andreas; Matschke, Stefan; Mörk, Sven; Müller, Christian W; Osterhoff, Georg; Pécsi, Ferenc; Pishnamaz, Miguel; Reinhold, Maximilian; Schmeiser, Gregor; Schnake, Klaus John; Schneider, Kristian; Spiegl, Ulrich Josef Albert; Ullrich, Bernhard.
Afiliação
  • Scholz M; Zentrum für Wirbelsäulenchirurgie und Neurotraumatologie, Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Frankfurt am Main.
  • Schleicher P; Zentrum für Wirbelsäulenchirurgie und Neurotraumatologie, Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Frankfurt am Main.
  • Kandziora F; Zentrum für Wirbelsäulenchirurgie und Neurotraumatologie, Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Frankfurt am Main.
  • Badke A; Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, BG Unfallklinik Tübingen.
  • Dreimann M; Wirbelsäulenchirurgie, Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf.
  • Gebhard H; Klinik für Orthopädie und Traumatologie des Bewegungsapparates, Kantonsspital Baselland, Liestal, Schweiz.
  • Gercek E; Orthopädie und Unfallchirurgie, Gemeinschaftsklinikum Mittelrhein, Koblenz.
  • Gonschorek O; Wirbelsäulenchirurgie, BG-Unfallklinik Murnau.
  • Hartensuer R; Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie, Universitätsklinikum Münster.
  • Jarvers JG; Klinik für Orthopädie, Unfallchirurgie und Plastische Chirurgie, Universitätsklinikum Leipzig.
  • Katscher S; Orthopädie und Unfallchirurgie, Sana Kliniken Leipziger Land GmbH, Borna.
  • Kobbe P; Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, Uniklinik RWTH Aachen.
  • Koepp H; Wirbelsäulenzentrum, St. Josefs-Hospital, Wiesbaden.
  • Korge A; Wirbelsäulenchirurgie, Schön Klinik München-Harlaching.
  • Matschke S; Klinik für Unfallchirurgie und Orthopädie, BG Klinik Ludwigshafen.
  • Mörk S; Orthopädie und Unfallchirurgie, St. Anna Krankenhaus, Sulzbach-Rosenberg.
  • Müller CW; Unfallchirurgische Klinik, Medizinische Hochschule Hannover (MHH).
  • Osterhoff G; Klinik für Traumatologie, UniversitätsSpital Zürich, Schweiz.
  • Pécsi F; Wirbelsäulenchirurgie/Skoliosezentrum, Schon Klinik Neustadt in Holstein.
  • Pishnamaz M; Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, Uniklinik RWTH Aachen.
  • Reinhold M; Abteilung für Unfallchirurgie, Orthopädie und Handchirurgie, Klinikum Südstadt Rostock.
  • Schmeiser G; Abteilung für Spinale Chirurgie, Schön-Klinik Hamburg-Eilbek.
  • Schnake KJ; Zentrum für Wirbelsäulentherapie, Schön Kliniken, Fürth.
  • Schneider K; Wirbelsäulenzentrum, St. Josefs-Hospital, Wiesbaden.
  • Spiegl UJA; Klinik für Orthopädie, Unfallchirurgie und Plastische Chirurgie, Universitätsklinikum Leipzig.
  • Ullrich B; Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, BG Klinikum Bergmannstrost Halle.
Z Orthop Unfall ; 156(6): 662-671, 2018 Dec.
Article em En, De | MEDLINE | ID: mdl-29933496
ABSTRACT
In a consensus process with four sessions in 2017, the working group "upper cervical spine" of the German Society for Orthopaedics and Trauma Surgery (DGOU) formulated "Therapeutic Recommendations for the Diagnosis and Treatment of Upper Cervical Fractures", taking their own experience and the current literature into consideration. The following article describes the recommendations for axis ring fractures (traumatic spondylolysis C2). About 19 to 49% of all cervical spine injuries include the axis vertebra. Traumatic spondylolysis of C2 may include potential discoligamentous instability C2/3. The primary aim of the diagnostic process is to detect the injury and to determine potential disco-ligamentous instability C2/3. For classification purposes, the Josten classification or the modified Effendi classification may be used. The Canadian C-spine rule is recommended for clinical screening for C-spine injuries. CT is the preferred imaging modality and an MRI is needed to determine the integrity of the discoligamentous complex C2/3. Conservative treatment is appropriate in case of stable fractures with intact C2/3 motion segment (Josten type 2 and 2). Patients should be closely monitored, in order to detect secondary dislocation as early as possible. Surgical treatment is recommended in cases of primary severe fracture dislocation or discoligamentous instability C2/3 (Josten 3 and 4) and/or secondary fracture dislocation. Anterior cervical decompression and fusion (ACDF) C2/3 is the treatment of choice. However, in case of facet joint luxation C2/3 with looked facet (Josten 4), a primary posterior approach may be necessary.
Assuntos

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Temas: Geral Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Vértebras Cervicais / Fraturas da Coluna Vertebral Tipo de estudo: Diagnostic_studies / Guideline Limite: Humans Idioma: De / En Revista: Z Orthop Unfall Assunto da revista: ORTOPEDIA / TRAUMATOLOGIA Ano de publicação: 2018 Tipo de documento: Article

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Temas: Geral Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Vértebras Cervicais / Fraturas da Coluna Vertebral Tipo de estudo: Diagnostic_studies / Guideline Limite: Humans Idioma: De / En Revista: Z Orthop Unfall Assunto da revista: ORTOPEDIA / TRAUMATOLOGIA Ano de publicação: 2018 Tipo de documento: Article