Your browser doesn't support javascript.
loading
The application mode of athletes in the calculation of cloud motion capture technology in football / Modo de aplicação de cálculo da tecnologia de captura de movimentos na nuvem no futebol / Modo de aplicación de los jugadores en el cálculo de la tecnología de captura de movimiento en la nube de fútbol
Hu, Xin.
  • Hu, Xin; East China Jiaotong University. Jiangxi. CN
Rev. bras. med. esporte ; 27(spe2): 87-90, Apr.-June 2021. tab, graf
Article in English | LILACS | ID: biblio-1280087
ABSTRACT
ABSTRACT Motion capture is a common problem in sports. It is mainly used to measure and capture running distance in football matches. Use of cloud computing motion capture algorithm in football running distance test, for lack of cloud computing algorithm using motion capture in the application. Data are obtained by experiment to verify the effectiveness and feasibility of the improved cloud computing motion capture algorithm in running distance in football. The final conclusion is that, compared with the original cloud computing motion capture algorithm, the optimized cloud computing motion capture algorithm can significantly reduce the number of cycles in the test of football running distance.
RESUMO
RESUMO A captura de movimento é um problema comum nos esportes. É usado principalmente para medir e capturar a distância de corrida em jogos de futebol. Este estudo aborda o uso do algoritmo de captura de movimento por computação em nuvem no teste de distância de corrida de futebol, por falta do algoritmo de computação em nuvem usando a captura de movimento na aplicação. Os dados são obtidos por experimento para verificar a eficácia e viabilidade do algoritmo melhorado de captura de movimento por computação em nuvem no teste de distância de corrida no futebol. A conclusão final é que, em comparação com o algoritmo original de captura de movimento por computação em nuvem, o algoritmo otimizado de captura de movimento por computação em nuvem pode reduzir significativamente o número de ciclos no teste de distância de corrida no futebol.
RESUMEN
RESUMEN La captura de movimiento es un problema común en los deportes. Es usado principalmente para medir y capturar la distancia de corrida en juegos de fútbol. Este estudio aborda el uso del algoritmo de captura de movimiento por computación en nube en el test de distancia de corrida de fútbol, por falta del algoritmo de computación en nube usando la captura de movimiento en la aplicación. Los datos son obtenidos por experimento para verificar la eficacia y viabilidad del algoritmo mejorado de captura de movimiento por computación en nube en el test de distancia de corrida en el fútbol. La conclusión final es que, en comparación con el algoritmo original de captura de movimiento por computación en nube, el algoritmo optimizado de captura de movimiento por computación en nube puede reducir significativamente el número de ciclos en el test de distancia de corrida en el fútbol.
Subject(s)


Full text: Available Index: LILACS (Americas) Main subject: Soccer / Computer Systems / Cloud Computing / Movement Limits: Humans Language: English Journal: Rev. bras. med. esporte Journal subject: Sports Medicine Year: 2021 Type: Article Affiliation country: China Institution/Affiliation country: East China Jiaotong University/CN

Similar

MEDLINE

...
LILACS

LIS


Full text: Available Index: LILACS (Americas) Main subject: Soccer / Computer Systems / Cloud Computing / Movement Limits: Humans Language: English Journal: Rev. bras. med. esporte Journal subject: Sports Medicine Year: 2021 Type: Article Affiliation country: China Institution/Affiliation country: East China Jiaotong University/CN