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1.
Complement Med Res ; 24(6): 385-389, 2017.
Artículo en Alemán | MEDLINE | ID: mdl-29080893

RESUMEN

Hintergrund: Das Vorhandensein einer Hiatushernie kann das Auftreten einer gastroösophagealen Refluxerkrankung (GERD) als Komplikation bedingen. Konventionelle medizinische Therapiemaßnahmen können zu unerwünschten Ereignissen und Rezidiven führen. Bisher sind die Effekte von osteopathischen Behandlungen bei Hiatushernie und GERD nicht bekannt. Fallbericht: Eine 59-jährige Patientin mit endoskopisch diagnostizierter chronischer Gastritis, GERD und Hiatushernie beklagte einen persistierenden gastroösophagealen Reflux trotz konventionell-medizinischer konservativer Therapie. Die osteopathische Diagnostik ergab eine funktionelle Störung im Bereich des Magens und der Kardia mit einer Beteiligung zugehöriger Reflexzonen. Nach einer osteopathischen Behandlung als individuelle, befundorientierte Therapie ließen die Beschwerden erheblich nach. Die Hiatushernie war nach einer dieser Behandlung endoskopisch nicht mehr nachweisbar. Schlussfolgerungen: Dieser Fallbericht schildert die Symptomreduktion einer GERD nach osteopathischer Behandlung. In der endoskopischen Folgeuntersuchung fand sich die initial diagnostizierte Hiatushernie nicht mehr, diese Befund änderung könnte jedoch auf die unterschiedlichen Untersucher zurückgeführt werden. Prospektive kontrollierte klinische Studien sind notwendig, um den Stellenwert von osteopathischen Behandlungen bei GERD mit Hiatushernie zu untersuchen.


Asunto(s)
Gastritis/terapia , Reflujo Gastroesofágico/terapia , Hernia Hiatal/terapia , Osteopatía , Femenino , Humanos , Persona de Mediana Edad , Resultado del Tratamiento
2.
Endoscopy ; 45(5): 397-400, 2013.
Artículo en Inglés | MEDLINE | ID: mdl-23616128

RESUMEN

We report a case series of all consecutive patients hospitalized in our two tertiary referral medical centers over the past 17 years for Cameron ulcers causing severe upper gastrointestinal hemorrhage (GIH) or severe obscure GIH. Cameron ulcers were diagnosed in 25 of the 3960 screened patients with severe upper GIH or severe obscure GIH (0.6 %). Of these, 21 patients had a prospective follow-up (median time 20.4 months [interquartile range: 8.5 - 31.8]). Patients were more often elderly women with chronic anemia, always had large hiatal hernias, and were usually referred for obscure GIH. Twelve of the 21 patients (57 %) were referred for surgery while being treated with high-dose proton pump inhibitors (PPIs). The other 9 patients (43 %) continued PPIs without any rebleeding during the follow-up. Cameron ulcers in large hiatal hernias are an uncommon cause of severe upper GIH. The choice of medical vs. surgical therapy should be individualized.


Asunto(s)
Hemorragia Gastrointestinal/etiología , Hemorragia Gastrointestinal/terapia , Hernia Hiatal/complicaciones , Hernia Hiatal/terapia , Úlcera Gástrica/complicaciones , Úlcera Gástrica/terapia , Adulto , Anciano , Anciano de 80 o más Años , Anemia/tratamiento farmacológico , Anemia/etiología , Femenino , Fundoplicación , Gastropexia , Gastroscopía , Humanos , Análisis de Intención de Tratar , Hierro/uso terapéutico , Masculino , Persona de Mediana Edad , Inhibidores de la Bomba de Protones/uso terapéutico , Recurrencia
3.
Ribeirão Preto; s.n; 2004. 108 p. tab.
Tesis en Español | HomeoIndex | ID: hom-11016

RESUMEN

A homeopatia foi criada pelo médico Samuel Hahnemann há cerca de 200 anos sendo empregada em muitos países como medicina alternativa. No entanto a eficácia clínica dos tratamentos homeopáticos ainda não foi comprovada, consistentemente. Esta pesquisa teve como objetivo principal comparar as respostas clínica e endoscópica a um tratamento homeopático com aquelas observadas com placebo em portadores de doenças do refluxo gastro-esofágico erosiva confirmada por endoscopia. Foram objetivos secundários a avaliação das influências da presença de endoscopia. Foram objetivos secundários a avaliação das influências da presença de hérnia hiatal, de grau de esofagite e da crença na eficácia da homeopatia sobre resultados.


Asunto(s)
Humanos , Reflujo Gastroesofágico/terapia , Homeopatía , Hernia Hiatal/terapia
4.
Obstet Gynecol ; 101(5 Pt 2): 1142-4, 2003 May.
Artículo en Inglés | MEDLINE | ID: mdl-12738131

RESUMEN

BACKGROUND: Fetal subdural hematoma is rare, and no case resulting from vitamin K deficiency secondary to maternal total parenteral nutrition has been reported. CASE: A 28-year-old woman was managed with total parenteral nutrition from 28 weeks' gestation because of continuous vomiting due to esophageal hiatal hernia. A sinusoidal pattern by cardiotocogram was observed at 31 weeks' gestation. Serial sonograms showed a fetal subdural hematoma, and cesarean delivery was performed. Although the maternal hepaplastin test result was normal and the maternal PIVKA-II concentration was only slightly elevated, the neonate was severely anemic and had severe vitamin K deficiency. CONCLUSION: Severe fetal vitamin K deficiency can develop even when the maternal deficiency is mild. When maternal total parenteral nutrition is necessary, supplemental vitamin K should be administered.


Asunto(s)
Enfermedades Fetales/diagnóstico por imagen , Enfermedades Fetales/etiología , Hematoma Subdural/diagnóstico por imagen , Hematoma Subdural/etiología , Hernia Hiatal/terapia , Nutrición Parenteral Total , Complicaciones del Embarazo/terapia , Deficiencia de Vitamina K/complicaciones , Adulto , Femenino , Humanos , Embarazo , Tercer Trimestre del Embarazo , Ultrasonografía Prenatal
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