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[Complications and Management of Complications After Resection and Reconstruction of the Esophagus]. / Komplikationen und Komplikationsmanagement nach Resektion und Rekonstruktion der Speiseröhre.
Sorleto, Michele; Poos, Hendrik; Borggrefe, Jan; Kröger, Jan Robert; Gartung, Carsten; Gerdes, Berthold; Uekermann, Lutz; Haß, Thomas; Fetzner, Ulrich Klaus.
Afiliación
  • Sorleto M; Klinik für Gastroenterologie, Hepatologie und Infektionskrankheiten, Universitätsklinikum Minden, Deutschland.
  • Poos H; Klinik für Gastroenterologie, Hepatologie und Infektionskrankheiten, Universitätsklinikum Minden, Deutschland.
  • Borggrefe J; Universitätsinstitut für Radiologie, Neuroradiologie und Nuklearmedizin, Mühlenkreiskliniken, Universitätsklinikum der Ruhr-Universität Bochum, Minden, Deutschland.
  • Kröger JR; Universitätsinstitut für Radiologie, Neuroradiologie und Nuklearmedizin, Mühlenkreiskliniken, Universitätsklinikum der Ruhr-Universität Bochum, Minden, Deutschland.
  • Gartung C; Klinik für Gastroenterologie, Hepatologie und Infektionskrankheiten, Universitätsklinikum Minden, Deutschland.
  • Gerdes B; Klinik für Allgemeinchirurgie, Viszeral-, Thorax-, Kinder- und Endokrine Chirurgie, Universitätsklinikum Minden, Deutschland.
  • Uekermann L; Klinik für Allgemeinchirurgie, Viszeral-, Thorax-, Kinder- und Endokrine Chirurgie, Universitätsklinikum Minden, Deutschland.
  • Haß T; Klinik für Allgemeinchirurgie, Viszeral-, Thorax-, Kinder- und Endokrine Chirurgie, Universitätsklinikum Minden, Deutschland.
  • Fetzner UK; Klinik für Allgemeinchirurgie, Viszeral-, Thorax-, Kinder- und Endokrine Chirurgie, Universitätsklinikum Minden, Deutschland.
Ther Umsch ; 79(3-4): 201-207, 2022 Apr.
Article en De | MEDLINE | ID: mdl-35440188
ABSTRACT
Complications and Management of Complications After Resection and Reconstruction of the Esophagus Abstract. A curative therapy of advanced esophagus carcinoma is primarily made possible by radical esophagectomy with lymphadenectomy. Impressive advances in the surgical techniques of esophageal surgery through minimally invasive and robotic oesophagectomy have been made in the last two decades. The perioperative management with prehabilitation, PDK application, early mobilization and early food intake also contributed significantly to a reduction in complications. However, esophageal surgery is fraught with complications. Anastomotic leakage is the most common technical-surgical complication. The rate is approximately 10-16%, independent of the technique and procedure. In addition to an experienced, subtle, atraumatic and rapid surgical technique, early detection (clinical, endoscopic, radiological) and adequate, interdisciplinary management of perioperative complications in resecting esophageal surgery are the key to increasing the safety of these complex interventions. The treatment of the complications includes conservative, interventional and surgical measures. In the last few decades, there has been a radical change from once exclusively surgical revisions with a high degree of invasiveness and a poor outcome to today's mostly conservative-interventional management with little patient burden and - in centers with the appropriate expertise - good results.
Asunto(s)

Texto completo: 1 Colección: 01-internacional Banco de datos: MEDLINE Asunto principal: Neoplasias Esofágicas / Laparoscopía Tipo de estudio: Etiology_studies / Screening_studies Límite: Humans Idioma: De Revista: Ther Umsch Año: 2022 Tipo del documento: Article

Texto completo: 1 Colección: 01-internacional Banco de datos: MEDLINE Asunto principal: Neoplasias Esofágicas / Laparoscopía Tipo de estudio: Etiology_studies / Screening_studies Límite: Humans Idioma: De Revista: Ther Umsch Año: 2022 Tipo del documento: Article