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Recommendations for the Diagnostic Testing and Therapy of Atlas Fractures. / Empfehlungen zur Diagnostik und Therapie oberer Halswirbelsäulenverletzungen: Atlasfrakturen.
Schleicher, Philipp; Scholz, Matti; Kandziora, Frank; Badke, Andreas; Dreimann, Marc; Gebhard, Harry W; Gercek, Erol; Gonschorek, Oliver; Hartensuer, René; Jarvers, Jan-Sven Gilbert; Katscher, Sebastian; Kobbe, Philipp; Koepp, Holger; Matschke, Stefan; Mörk, Sven; Müller, Christian W; Osterhoff, Georg; Pécsi, Ferenc; Pishnamaz, Miguel; Reinhold, Maximilian; Schmeiser, Gregor; Schnake, Klaus John; Schneider, Kristian; Spiegl, Ulrich Josef Albert; Ullrich, Bernhard.
Afiliación
  • Schleicher P; Zentrum für Wirbelsäulenchirurgie und Neurotraumatologie, Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Frankfurt am Main.
  • Scholz M; Zentrum für Wirbelsäulenchirurgie und Neurotraumatologie, Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Frankfurt am Main.
  • Kandziora F; Zentrum für Wirbelsäulenchirurgie und Neurotraumatologie, Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Frankfurt am Main.
  • Badke A; Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Tübingen.
  • Dreimann M; Wirbelsäulenchirurgie, Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf.
  • Gebhard HW; Orthopädie Zentrum Kantonsspital Baden, Schweiz.
  • Gercek E; Orthopädie und Unfallchirurgie, Gemeinschaftsklinikum Mittelrhein, Koblenz.
  • Gonschorek O; Wirbelsäulenchirurgie, Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Murnau.
  • Hartensuer R; Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie, Universitätsklinikum Münster.
  • Jarvers JG; Klinik für Orthopädie, Unfallchirurgie und Plastische Chirurgie, Universitätsklinikum Leipzig.
  • Katscher S; Orthopädie und Unfallchirurgie, Sana Kliniken Leipziger Land GmbH, Borna.
  • Kobbe P; Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, Uniklinik RWTH Aachen.
  • Koepp H; Wirbelsäulenzentrum, St. Josefs-Hospital, Wiesbaden.
  • Matschke S; ATOS Klinik Heidelberg.
  • Mörk S; Orthopädie und Unfallchirurgie, St. Anna Krankenhaus, Sulzbach-Rosenberg.
  • Müller CW; Abteilung Orthopädie und Unfallchirurgie, Asklepios Klinik Wandsbek, Hamburg.
  • Osterhoff G; Klinik für Traumatologie, UniversitätsSpital Zürich, Schweiz.
  • Pécsi F; Wirbelsäulenchirurgie/Skoliosezentrum, Schön Klinik Neustadt, Neustadt in Holstein.
  • Pishnamaz M; Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, Uniklinik RWTH Aachen.
  • Reinhold M; Abteilung für Unfallchirurgie, Orthopädie und Handchirurgie, Klinikum Südstadt Rostock.
  • Schmeiser G; Abteilung für Spinale Chirurgie, Schön Klinik Hamburg-Eilbek.
  • Schnake KJ; Zentrum für Wirbelsäulentherapie, Schön Klinik Fürth.
  • Schneider K; Wirbelsäulenzentrum, St. Josefs-Hospital, Wiesbaden.
  • Spiegl UJA; Klinik für Orthopädie, Unfallchirurgie und Plastische Chirurgie, Universitätsklinikum Leipzig.
  • Ullrich B; Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, BG Klinikum Bergmannstrost Halle (Saale).
Z Orthop Unfall ; 157(5): 566-573, 2019 Oct.
Article en En, De | MEDLINE | ID: mdl-30722075
ABSTRACT
In a consensus process with four sessions in 2017, the working group on "the upper cervical spine" of the German Society for Orthopaedic and Trauma Surgery (DGOU) formulated "Therapeutic Recommendations for the Diagnosis and Treatment of Fractures to the Upper Cervical Spine", incorporating their own experience and current literature. The following article describes the recommendations for the atlas vertebra. About 10% of all cervical spine injuries include the axis vertebra. The diagnostic process primarily aims to detect the injury and to determine joint incongruency and integrity of the atlas ring. For classification purposes, the Gehweiler classification and the Dickman classification are suitable. The Canadian c-spine rule is recommended for clinical screening for c-spine injuries. CT is the preferred imaging modality; MRI is needed to determine the integrity of the Lig. transversum atlantis in complete atlas ring fractures. Conservative treatment is appropriate in very many atlas fractures. Surgical treatment is recommended in existing or potential joint incongruity or instability, which are frequently seen in Gehweiler IIIB or Gehweiler IV fractures. Posterior atlanto-axial stabilisation and fusion using transarticular screws or an internal fixator are regarded as a gold standard in the majority of surgical cases. Especially in young patients, the possibility of isolated atlas osteosynthesis should be checked. A possible option for Gehweiler IV fractures is halo-fixation with mild distraction for ligamentotaxis. Secondary dislocation should be checked for frequently. Involvement of the occipito-atlantal joint complex requires stabilisation of the occiput as well.
Asunto(s)

Texto completo: 1 Colección: 01-internacional Base de datos: MEDLINE Asunto principal: Atlas Cervical / Fracturas de la Columna Vertebral Tipo de estudio: Diagnostic_studies / Guideline Límite: Humans País/Región como asunto: America do norte Idioma: De / En Revista: Z Orthop Unfall Asunto de la revista: ORTOPEDIA / TRAUMATOLOGIA Año: 2019 Tipo del documento: Article

Texto completo: 1 Colección: 01-internacional Base de datos: MEDLINE Asunto principal: Atlas Cervical / Fracturas de la Columna Vertebral Tipo de estudio: Diagnostic_studies / Guideline Límite: Humans País/Región como asunto: America do norte Idioma: De / En Revista: Z Orthop Unfall Asunto de la revista: ORTOPEDIA / TRAUMATOLOGIA Año: 2019 Tipo del documento: Article