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[Recommendations for emergency management of patients with permanent mechanical circulatory support : Consensus statement of DGTHG, DIVI, DGIIN, DGAI, DGINA, DGfK and DGK]. / Empfehlungen zum Notfallmanagement von Patienten mit permanenten Herzunterstützungssystemen : Konsensuspapier der DGTHG, DIVI, DGIIN, DGAI, DGINA, DGfK und DGK.
Pilarczyk, Kevin; Boeken, Udo; Beckmann, Andreas; Markewitz, Andreas; Schulze, P Christian; Pin, Martin; Gräff, Ingo; Schmidt, Sebastian; Runge, Birk; Busch, Hans-Jörg; Preusch, Michael R; Haake, Nils; Schälte, Gereon; Gummert, Jan; Michels, Guido.
Afiliación
  • Pilarczyk K; Klinik für Intensivmedizin, imland Klinik Rendsburg, Lilienstraße 22-28, 24768, Rendsburg, Deutschland. kevin.pilarczyk@imland.de.
  • Boeken U; Klinik für Kardiovaskuläre Chirurgie, Universitätsklinikum Düsseldorf, Heinrich Heine Universität Düsseldorf, Düsseldorf, Deutschland.
  • Beckmann A; Herzzentrum Duisburg, Klinik für Herz- und Gefäßchirurgie, Evangelisches Krankenhaus Niederrhein, Duisburg, Deutschland.
  • Markewitz A; , Bendorf, Deutschland.
  • Schulze PC; Klinik für Innere Medizin I, Universitätsklinikum Jena, Jena, Deutschland.
  • Pin M; Zentrale Notaufnahme, Florence Nightingale Krankenhaus, Düsseldorf, Deutschland.
  • Gräff I; Interdisziplinäres Notfallzentrum, Universitätsklinikum Bonn, Bonn, Deutschland.
  • Schmidt S; Kerckhoff-Klinik, Bad Nauheim, Deutschland.
  • Runge B; Klinik für Herzchirurgie und Thoraxchirurgie, Universitätsklinikum Jena, Jena, Deutschland.
  • Busch HJ; Universitätsklinikum, Universitäts-Notfallzentrum, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, Freiburg, Deutschland.
  • Preusch MR; Zentrum für Innere Medizin, Klinik für Kardiologie, Angiologie und Pneumologie, Universitätsklinikum Heidelberg, Heidelberg, Deutschland.
  • Haake N; Klinik für Intensivmedizin, imland Klinik Rendsburg, Lilienstraße 22-28, 24768, Rendsburg, Deutschland.
  • Schälte G; Klinik für Anästhesiologie, Uniklinik RWTH Aachen, Aachen, Deutschland.
  • Gummert J; Klinik für Thorax- und Kardiovaskularchirurgie, Herz- und Diabeteszentrum Nordrhein-Westfalen, Universitätsklinikum der Ruhr-Universität Bochum, Bad Oeynhausen, Deutschland.
  • Michels G; Klinik für Akut- und Notfallmedizin, St.-Antonius-Hospital gGmbH, Akademisches Lehrkrankenhaus der RWTH Aachen, Dechant-Deckers-Str. 8, 52249, Eschweiler, Deutschland. guido.michels@sah-eschweiler.de.
Anaesthesist ; 69(4): 238-253, 2020 04.
Article en De | MEDLINE | ID: mdl-32123948
ABSTRACT
The prevalence of patients living with long-term mechanical circulatory support (MCS) is rapidly increasing due to improved technology, improved survival, reduced adverse event profiles, greater reliability and mechanical durability, and limited numbers of organs available for donation. Patients with long-term MCS are very likely to require emergency medical support due to MCS-associated complications (e.g., right heart failure, left ventricular assist device malfunction, hemorrhage and pump thrombosis) but also due to non-MCS-associated conditions. Because of the unique characteristics of mechanical support, management of these patients is complicated and there is very little literature on emergency care for these patients. The purpose of this national scientific statement is to present consensus-based recommendations for the initial evaluation and resuscitation of adult patients with long-term MCS.
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Texto completo: 1 Colección: 01-internacional Base de datos: MEDLINE Asunto principal: Corazón Auxiliar / Servicios Médicos de Urgencia / Corazón Artificial Tipo de estudio: Guideline / Risk_factors_studies Límite: Humans Idioma: De Revista: Anaesthesist Año: 2020 Tipo del documento: Article

Texto completo: 1 Colección: 01-internacional Base de datos: MEDLINE Asunto principal: Corazón Auxiliar / Servicios Médicos de Urgencia / Corazón Artificial Tipo de estudio: Guideline / Risk_factors_studies Límite: Humans Idioma: De Revista: Anaesthesist Año: 2020 Tipo del documento: Article