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Evaluation of Newly Adapted Clip Marker System in Ultrasound-Guided Core Needle Biopsy for Suspicion of Breast Cancer.
Schulz-Wendtland, R; Dankerl, P; Dilbat, G; Bani, M; Fasching, P A; Heusinger, K; Lux, M P; Loehberg, C R; Jud, S M; Rauh, C; Bayer, C M; Beckmann, M W; Uder, M; Meier-Meitinger, M; Brehm, B.
Affiliation
  • Schulz-Wendtland R; Gynäkologische Radiologie, Radiologisches Institut des Universitätsklinikums Erlangen, Erlangen.
  • Dankerl P; Gynäkologische Radiologie, Radiologisches Institut des Universitätsklinikums Erlangen, Erlangen.
  • Dilbat G; Radiologie, Radiologie Roth, Roth.
  • Bani M; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Fasching PA; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Heusinger K; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Lux MP; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Loehberg CR; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Jud SM; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Rauh C; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Bayer CM; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Beckmann MW; Frauenklinik, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Uder M; Radiologisches Institut, Universitätsklinikum Erlangen, Erlangen.
  • Meier-Meitinger M; Gynäkologische Radiologie, Radiologisches Institut des Universitätsklinikums Erlangen, Erlangen.
  • Brehm B; Gynäkologische Radiologie, Radiologisches Institut des Universitätsklinikums Erlangen, Erlangen.
Geburtshilfe Frauenheilkd ; 73(11): 1135-1138, 2013 Nov.
Article de En | MEDLINE | ID: mdl-24771900
ABSTRACT

Introduction:

A newly adapted clip system for intramammary marking during ultrasound-guided core needle biopsy for suspicion of breast cancer is described and evaluated here. Material and

Method:

Fifty patients with suspicion of breast cancer (cT2) had ultrasound-guided core needle biopsy using a newly adapted clip marker system (HistoCore™ and O-Twist Marker™). Subsequently, ultrasound follow-up and tomosynthesis scans were done to determine the location of the marker clips.

Results:

No dislocation of the marker clip was detected on ultrasound in 45 of 50 patients (90 %), and 5 patients (10 %) had a maximum dislocation of 5 mm along the x-, y- or z-axis. Tomosynthesis scans demonstrated precise placement without dislocation of the clip markers in 48 patients (96 %); 2 patients (4 %) had a maximum dislocation of 3 mm along the x-, y- or z-axis.

Conclusion:

The newly developed clip marker system, a combination of a single-use breast biopsy needle and a precise, length-adapted intramammary marker clip, represents a further improvement in oncological therapy. This is of particular importance for patients requiring subsequent neoadjuvant chemotherapy, as in cases with complete tumour remission, there is no target point for preoperative, ultrasound-guided wire marking.
Mots clés

Texte intégral: 1 Collection: 01-internacional Base de données: MEDLINE Langue: En Journal: Geburtshilfe Frauenheilkd Année: 2013 Type de document: Article

Texte intégral: 1 Collection: 01-internacional Base de données: MEDLINE Langue: En Journal: Geburtshilfe Frauenheilkd Année: 2013 Type de document: Article
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