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[Rare cause of necrotizing pneumonia : A case report]. / Seltene Ursache einer einschmelzenden Pneumonie : Ein Fallbericht.
Gottschling, Malin; Lerzer, Christoph; Geismann, Florian; Schmalenberger, Daniel; Blaas, Stefan; Simsek, Meral; Malfertheiner, Maximilian; Salzberger, Bernd; Hitzenbichler, Florian; Hamer, Okka W; Utpatel, Kirsten; Neu, Reiner; Ried, Michael; Mohr, Arno.
Affiliation
  • Gottschling M; Zentrum für Pneumologie, Klinik Donaustauf, Ludwigstr. 68, 93093, Donaustauf, Deutschland. malin.gottschling@gmx.de.
  • Lerzer C; Zentrum für Pneumologie, Klinik Donaustauf, Ludwigstr. 68, 93093, Donaustauf, Deutschland.
  • Geismann F; Zentrum für Pneumologie, Klinik Donaustauf, Ludwigstr. 68, 93093, Donaustauf, Deutschland.
  • Schmalenberger D; Zentrum für Pneumologie, Klinik Donaustauf, Ludwigstr. 68, 93093, Donaustauf, Deutschland.
  • Blaas S; Zentrum für Pneumologie, Klinik Donaustauf, Ludwigstr. 68, 93093, Donaustauf, Deutschland.
  • Simsek M; Zentrum für Pneumologie, Klinik Donaustauf, Ludwigstr. 68, 93093, Donaustauf, Deutschland.
  • Malfertheiner M; Zentrum für Pneumologie, Klinik Donaustauf, Ludwigstr. 68, 93093, Donaustauf, Deutschland.
  • Salzberger B; Abteilung für Krankenhaushygiene und Infektiologie, Universitätsklinikum Regensburg, Regensburg, Deutschland.
  • Hitzenbichler F; Abteilung für Krankenhaushygiene und Infektiologie, Universitätsklinikum Regensburg, Regensburg, Deutschland.
  • Hamer OW; Institut für Röntgendiagnostik, Universitätsklinikum Regensburg, Regensburg, Deutschland.
  • Utpatel K; Abteilung für Radiologie, Klinik Donaustauf, Donaustauf, Deutschland.
  • Neu R; Institut für Pathologie, Universität Regensburg, Regensburg, Deutschland.
  • Ried M; Abteilung für Thoraxchirurgie, Universitätsklinikum Regensburg, Regensburg, Deutschland.
  • Mohr A; Abteilung für Thoraxchirurgie, Universitätsklinikum Regensburg, Regensburg, Deutschland.
Inn Med (Heidelb) ; 64(11): 1119-1122, 2023 Nov.
Article de De | MEDLINE | ID: mdl-37296328
A 29-year-old Indian patient was admitted to the authors' pulmonary clinic with cough and fever. Community-acquired pneumonia was initially suspected. Various antibiotic therapies were administered, which did not lead to any clinical improvement. Despite detailed diagnostics, no pathogen was found. Computed tomography showed rapidly progressive pneumonia in the left upper lobe. Since the infection could not be managed conservatively, upper lobe resection was performed. Histologically, an amoebic abscess was found to be the cause of the infection. Since cerebral and hepatic abscesses were also found, hematogenous dissemination may be assumed.
Sujet(s)
Mots clés

Texte intégral: 1 Collection: 01-internacional Base de données: MEDLINE Sujet principal: Pneumopathie infectieuse / Pneumonie nécrosante / Amibiase / Abcès du poumon Limites: Adult / Humans Langue: De Journal: Inn Med (Heidelb) Année: 2023 Type de document: Article Pays de publication: Allemagne

Texte intégral: 1 Collection: 01-internacional Base de données: MEDLINE Sujet principal: Pneumopathie infectieuse / Pneumonie nécrosante / Amibiase / Abcès du poumon Limites: Adult / Humans Langue: De Journal: Inn Med (Heidelb) Année: 2023 Type de document: Article Pays de publication: Allemagne