Your browser doesn't support javascript.
loading
Can Individuals Poststroke Improve Their Performance in Reaction and Movement Times in a Nonimmersive Serious Game with Practice? A Cross-Sectional Study.
Guerreiro, Francisca Antonia Almeida de Carvalho; Silva, Talita Dias da; Nunes, Fátima L S; Funabashi, Amanda; Aranha, Renan Vinicius; Silva, Willian Severino; Bahadori, Shayan; Favero, Francis Meire; Crocetta, Tania Brusque; Massa, Marcelo; Deutsch, Judith E; de Mello Monteiro, Carlos Bandeira; Magalhães, Fernando Henrique.
Afiliação
  • Guerreiro FAAC; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • Silva TDD; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • Nunes FLS; Departamento de Medicina, Universidade Federal de São Paulo, São Paulo, Brazil.
  • Funabashi A; Faculdade de Medicina, Universidade Cidade de São Paulo, São Paulo, Brazil.
  • Aranha RV; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • Silva WS; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • Bahadori S; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • Favero FM; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • Crocetta TB; Executive Business Centre, Bournemouth University, Bournemouth, United Kingdom.
  • Massa M; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • Deutsch JE; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • de Mello Monteiro CB; Grupo de Pesquisa e Aplicações Tecnológicas em Reabilitação, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo (PATER EACH USP), São Paulo, Brazil.
  • Magalhães FH; Department of Rehabilitation & Movement Sciences at Rutgers University, New Brunswick, New Jersey, USA.
Games Health J ; 11(1): 38-45, 2022 Feb.
Article em En | MEDLINE | ID: mdl-35104167
ABSTRACT

Objective:

To verify if individuals' poststroke and healthy controls would improve their performance in reaction and movement times practicing a serious game task using the upper limb movements. Materials and

Methods:

We evaluated 30 individuals poststroke and 30 healthy controls, matched for age and sex. We used the "Association Game for Rehabilitation" (AGaR) where participants played by matching a pair of images whose meanings were similar. Hand movements were captured by a Kinect system and poststroke participants used their nonparetic upper limb. Reaction time and movement times (time to select an image and movement time to the target) were measured. Data were analyzed using multiple analysis of variance.

Results:

Performance improved for both groups across all variables with better performance in movement times than reaction time only for poststroke individuals.

Conclusions:

Upper limb movements using nonimmersive serious games enhanced motor performance in reaction and movement times for healthy controls and individuals poststroke. ReBEC Trial Registration RBR-4m4pk; Registeted on 08/24/2018.
Assuntos
Palavras-chave

Texto completo: 1 Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Jogos de Vídeo / Acidente Vascular Cerebral Tipo de estudo: Observational_studies / Prevalence_studies / Risk_factors_studies Limite: Humans Idioma: En Ano de publicação: 2022 Tipo de documento: Article

Texto completo: 1 Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Jogos de Vídeo / Acidente Vascular Cerebral Tipo de estudo: Observational_studies / Prevalence_studies / Risk_factors_studies Limite: Humans Idioma: En Ano de publicação: 2022 Tipo de documento: Article