Your browser doesn't support javascript.
loading
[Extracorporeal renal replacement therapy in acute kidney injury : Recommendations from the renal section of the DGIIN, ÖGIAIN and DIVI]. / Extrakorporale Nierenersatztherapie bei akuter Nierenschädigung : Empfehlungen der Sektionen "Niere" der DGIIN, ÖGIAIN und DIVI.
Schwenger, V; Kindgen-Milles, D; Willam, C; Jörres, A; Druml, W; Czock, D; Klein, S J; Oppert, M; Schmitz, M; Kielstein, J T; Zarbock, A; Joannidis, M; John, S.
Afiliação
  • Schwenger V; Klinik für Nieren­, Hochdruck- und Autoimmunerkrankungen, Katharinenhospital, Klinikum Stuttgart, Kriegsbergstraße 60, Stuttgart, Deutschland. v.schwenger@klinikum-stuttgart.de.
  • Kindgen-Milles D; Klinik für Anästhesiologie, Universitätsklinikum Düsseldorf, Düsseldorf, Deutschland.
  • Willam C; Klinik für Nephrologie und Hypertensiologie, Universität Erlangen-Nürnberg, Erlangen, Deutschland.
  • Jörres A; Medizinische Klinik I für Nephrologie, Transplantationsmedizin und internistische Intensivmedizin, Klinikum der Universität Witten/Herdecke, Köln-Merheim, Deutschland.
  • Druml W; Department für Innere Medizin III, Allgemeines Krankenhaus Wien, Wien, Österreich.
  • Czock D; Medizinische Klinik, Abteilung Klinische Pharmakologie und Pharmakoepidemiologie, Universitätsklinikum Heidelberg, Heidelberg, Deutschland.
  • Klein SJ; Gemeinsame Einrichtung internistische Intensiv- und Notfallmedizin, Department für Innere Medizin, Medizinische Universität Innsbruck, Innsbruck, Österreich.
  • Oppert M; Klinik für Notfall- und internistische Intensivmedizin, Klinikum Ernst von Bergmann, Potsdam, Deutschland.
  • Schmitz M; Klinik für Nephrologie und Allgemeine Innere Medizin, Städtisches Klinikum Solingen, Solingen, Deutschland.
  • Kielstein JT; Medizinische Klinik V, Nephrologie, Rheumatologie, Blutreinigungsverfahren, Städtisches Klinikum Braunschweig, Braunschweig, Deutschland.
  • Zarbock A; Klinik für Anästhesiologie, operative Intensivmedizin und Schmerztherapie, Universitätsklinikum Münster, Münster, Deutschland.
  • Joannidis M; Gemeinsame Einrichtung internistische Intensiv- und Notfallmedizin, Department für Innere Medizin, Medizinische Universität Innsbruck, Innsbruck, Österreich.
  • John S; Abteilung Internistische Intensivmedizin, Paracelsus Medizinischen Privatuniversität Nürnberg, Klinikum Nürnberg-Süd, Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, Deutschland.
Med Klin Intensivmed Notfmed ; 113(5): 370-376, 2018 06.
Article em De | MEDLINE | ID: mdl-29546449
ABSTRACT

BACKGROUND:

Acute kidney injury (AKI) is a common complication in intensive care unit (ICU) patients. The incidence of AKI in ICU patients exceeds 50% and the associated morbidity and mortality rates increase with severity of AKI. In addition, long-term consequences of AKI are underestimated and several studies show impaired long-term outcome after AKI. In about 5-25% of ICU patients with AKI renal replacement therapy (RRT) is required.

OBJECTIVES:

To assist in indication, timing, modality and application of renal replacement therapy of adult patients, current recommendations from the renal sections of the DGIIN (Deutschen Gesellschaft für Internistische Intensivmedizin und Notfallmedizin), ÖGIAIN (Österreichischen Gesellschaft für Internistische und Allgemeine Intensivmedizin und Notfallmedizin) and DIVI (Deutschen Interdisziplinären Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin) are stated. MATERIALS AND

METHODS:

The recommendations stated in this paper are based on the current KDIGO (Kidney Disease Improving Global Outcomes) guidelines, recommendations from the 17th Acute Disease Quality Initiative (ADQI) Consensus Group, the French Intensive Care Society (SRLF) with the French Society of Anesthesia Intensive Care (SFAR) and the expert knowledge and clinical experience of the authors.

RESULTS:

Today, different treatment modalities for RRT are available. Although continuous RRT and intermittent dialysis therapy as well as continuous dialysis therapy have comparable outcomes, differences exist with respect to practical application as well as health-economic aspects. Individualized risk stratification might be helpful to choose the right time to start and the right treatment modality for patients.
Assuntos
Palavras-chave

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Terapia de Substituição Renal / Cuidados Críticos / Injúria Renal Aguda Tipo de estudo: Guideline Limite: Adult / Humans Idioma: De Ano de publicação: 2018 Tipo de documento: Article

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Terapia de Substituição Renal / Cuidados Críticos / Injúria Renal Aguda Tipo de estudo: Guideline Limite: Adult / Humans Idioma: De Ano de publicação: 2018 Tipo de documento: Article