Your browser doesn't support javascript.
loading
Live theatre as exception and test case for experiencing negative emotions in art.
Goldstein, Thalia R.
Afiliação
  • Goldstein TR; Department of Psychology,George Mason University,Fairfax,VA 22030.tgoldste@gmu.eduhttp://psychology.gmu.edu/people/tgoldste.
Behav Brain Sci ; 40: e362, 2017 Jan.
Article em En | MEDLINE | ID: mdl-29342788
ABSTRACT
Distancing and then embracing constitutes a useful way of thinking about the paradox of aesthetic pleasure. However, the model does not account for live theatre. When live actors perform behaviors perceptually close to real life and possibly really experienced by the actors, audiences may experience autonomic reactions, with less distance, or may have to distance post-experiencing/embracing their emotions.
Assuntos

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Arte / Emoções Idioma: En Revista: Behav Brain Sci Ano de publicação: 2017 Tipo de documento: Article País de afiliação: Vaticano País de publicação: ENGLAND / ESCOCIA / GB / GREAT BRITAIN / INGLATERRA / REINO UNIDO / SCOTLAND / UK / UNITED KINGDOM

Texto completo: 1 Coleções: 01-internacional Base de dados: MEDLINE Assunto principal: Arte / Emoções Idioma: En Revista: Behav Brain Sci Ano de publicação: 2017 Tipo de documento: Article País de afiliação: Vaticano País de publicação: ENGLAND / ESCOCIA / GB / GREAT BRITAIN / INGLATERRA / REINO UNIDO / SCOTLAND / UK / UNITED KINGDOM